سرزمین مادری...

اللهم الرزقنی کربلا...

سرزمین مادری...

اللهم الرزقنی کربلا...

سرزمین مادری...

روزی راه من و تو از کربلا می گذرد.
اللهم الرزقنی الزیارة الحسین فی الدنیا و الآخرة.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

انا کلب الحسین(ع)

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ب.ظ

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

از ابى هریره منقول است :که صبح با رسول اکرم صلى‏ الله علیه و آله نماز می خواندیم ،حضرت رو به اصحاب کرده بود صحبت مى‏فرمودند، که مردى از انصار رسید

، گفت: یا رسول الله گذار من بر در خانه فلان شخص افتاد که سگى دارد، سر راه من را گرفته جامه مرا پاره کرده و ساق مرا مجروح ساخته مرا از نماز صبح محروم کرد.

روز دیگر شخص دیگر آمد و به همان طریق شکوه کرد از آن سگ که جامه مرا پاره کرده و ساق مرا مجروح کرده و به نماز نرسیدم و ناراحت شدم. حضرت رسول صلى‏ الله علیه و آله برخاسته متوجه منزل آن شخص شد، فرمود: سگ عقور را باید کشت...


چون به در خانه رسید در را بکوفت، صاحب خانه بیرون آمد گفت: یا رسول الله چه چیز شما را به خانه من آورده و حال آنکه من بر دین شما نیستم اگر کارى با من بود دستور مى‏دادید من مى‏آمدم من چه شخصى هستم که شما منزل من بیایید.

حضرت فرمود :شما سگى درنده دارید و هر روز یکى را مجروح مى‏سازد او را بیاورید من او را به قتل برسانم. آن مرد به خانه دوید ریسمانى در گردن سگ کرده کشان کشان بیرون آورد چون چشم آن سگ به رسول الله صلى ‏الله علیه و آله افتاد به قدرت الهى به زبان آمد و گفت: السلام علیک یا رسول الله، چه چیز شما را به اینجا آورده و سبب قتل من چیست؟

حضرت فرمودند: دیروز فلانى را، امروز فلانى را جامه دریده، پاهاى ایشان را مجروح نموده ‏اید و از نماز ساخته ‏اید. آن سگ به زبان فصیح گفت: یا رسول الله مرا کار به مومنان نیست و این شخص از جمله منافقان و دشمنان امیر المومنین هستند چون به خانه خود مى‏روند پسر عم تو را ناسزا مى‏گویند و سب مى‏کنند و اگر آنها چنین نبودند معترض نمى‏شدم لکن آنها را به قدر امکان ایذا مى‏کنم.

چون رسول خدا صلى ‏الله علیه و آله این کلمات را از آن حیوان شنید به صاحب سگ سفارش نمود با محبت رفتار نماید.

حضرت حرکت کرد و خواست که برگردد آن مرد بدست پاى حضرت افتاد و گفت: یا رسول الله سگ من شهادت به رسالت تو داده باشد من کمتر از سگ باشم که به شما ایمان نیاورم یا رسول خدا دست مبارک را به من بدهید تا مسلمان شوم. دست حضرت را گرفت و شهادتین را به زبان جارى کرد و گفت: اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان على ولى الله و جمیع آنهایى که در خانه بودند همگى مسلمان شدند

. یک حیوان درنده دشمنان على بن ابى طالب را پاره مى‏کند و دوستان آن بزرگوار را اذیت نمى‏کند. (حدیقه الشیعه ص  405)

پس من نیز انا کلب الحسین(ع)...
برگرفته از وبلاگ دختر خاموش


  • محمد علیوند

نظرات  (۴)

  • تنهای تنهای تنها
  • متن عالی ولی تیتر و جمله ی آخر بسیار بد.
    حسین(ع) انسان میخواهد,نه سگ.
    حسین(ع) سرش بالای نی رفت تا ما انسان باشیم!
    یا حق.
    پاسخ:
    سلام
    حسینیم من و این منصب افتخار من است...
    لطفا مطالعه بفرمائید!؟
    در پناه اهل بیت
    http://133rabiey.blog.ir/page/calb
  • تنهای تنهای تنها
  • مطالب مندرج در لینک ارتباطی به موضوع مورد بحث بنده نداشت!
    خیلی معذرت میخوام,ولی الاغ هم فواید بسیار و خصوصیات بسیار خوبی داره!آیا باید خودمون رو با اون مقایسه کنیم؟

    سوال : بردن الفاظی چون « ما همه سگ حسینیم » در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام اشکالی دارد؟ 
    جواب : عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی است ولی باید از سخنان و اشعاری که متناسب با عزاداران اهل البیت نیست جداً خودداری شود زیرا حضرت سیدالشهدا از این گونه امور بیزار است.
    آیت الله مکارم شیرازی

    باز هم عرش میکنم,ائمه آمدند تا ما انسان باشیم نه سگ!که دراینصورت نیازی به آفرینش ما هم نبود چه برسد به هدایت ما!
    پاسخ:
    بله صحبت شما مورد احترام . ولی در لینک مورد نظر که خواندید حدیث از امام علی  (ع) نقل شده بود و ایشان فرموده بودند که سزاوار است شیعیان نیز این صفات را داشته باشند.ما در این ده صفت با سگ یکسان هستیم پس اشکالی بر خود را سگ خواندن نمی بینم. ما خود نوعی جانور هستیم فقط چون دارای قوه ی عقل واختیار می باشیم از دیگر موجودات برتری یافته ایم، که این نیز شامل همه ی انسان ها نمیشود.
    خداوند نیز دارای هدایت عام و همگانی می باشد بحث به انسان و حیوان نیست.
    سلام
    به به عجب داستانی بود
    پس بیایید به شکرانه ولایت حضرت امیر بگوییم
    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب و الائمه المعصومین

    یا علی
    متاسفم براتون که خودتون را سگ میکنید امام حسین ادم میخواهد لبیک یا خامنه ای
    پاسخ:
    سلام ممنون از نظرتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی