سرزمین مادری...

اللهم الرزقنی کربلا...

سرزمین مادری...

اللهم الرزقنی کربلا...

سرزمین مادری...

روزی راه من و تو از کربلا می گذرد.
اللهم الرزقنی الزیارة الحسین فی الدنیا و الآخرة.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

چرا می گویم انا کلب الحسین(ع)

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ب.ظ

چرا می گویم انا کلب الحسین(ع)

اولا :که بر فرض اینکه کسی خودش را سگ بخواند دلیل  دشمنیش با امام حسین(ع) نیست.

ثانیا : مگر کسی که خودش را سگ خوانده ادعا کرده  شیعه ی مولاست؟ چه کسی میتواند

صفات شیعه را داشته باشد ؟ ما حداکثر محب هستیم و اصلا خود امام رضا فرمود: خودتان را

شیعه نخوانید بلکه بگویید محبیم . حالا یک نفر دوست دارد برای اینکه خودش را بشکند و خشوع کن بگوید من سگ درگاه شما هستم.

مگر ایه ی *وکلبهم باسط ذراعیه بالوصید* را نشنیدید ؟

سگی که با اصحاب کهف بهشتی شد  و فعلا مقامش از امثال ما که بهشتی بودنمان معلوم نیست

بالاتر است .

 

چطور وقتی میگوییم ما کبوتر حرم هستیم اعتراضی نمیشود ؟ کبوتر هم حیوان است

 (اگر دعوا سر حیوان بودن است) و اگر بگویید نه سگ پست تر است که

هر موجودی دارای اهمیت خودش میباشد . ثالثا : حضرت ایت الله غروی معروف به کمپانی

از اولیا خدا و مراجع عظام در یکی از اشعارش علنا "عوعو" میکند .ایا ایشان هم دشمن مولاستٍ؟

(مراجعه کنید به دیوان ایشان) .البته باید توجه داشت هر عملی در زمان و مکان درستش قبول است

و ما نباید مثلا جلوی دشمنان خودمان را کوچک کنیم  ویا این حرکات را مقابل  افراد ناآگاه انجام دهیم

چون موجب وهن اسلام میشود و تنها در این صورت حرام است. 

جواب بعدی:

به آقا امیرالمومنین میگویند: اسد الله! آیا منظور از این حرف این است که او(زبانم لال) آن حیوان چهار پایی است که به آن شیر میگویند؟ یا نشان دهنده ی شجاعت وی هست که این لقب را به ایشان داده اند!!!
یا حدیث معروفی که از پیامبر گرامی اسلام هست که میفرمایند: "انا مدینة العلم و علی بابها" آیا امیرالمومنین نعوذ باللّه شیء هست؟ آیا مولا امیرالمومنین درب شهر است؟
یا یکی از القاب مولایمان "ابوتراب" است! آیا امیر عالمین خاک است؟ پس چرا کسی در اینگونه مسائل جرات دخالت ندارد که به پیامبر بگوید چرا فرمودی علی باب است!!!
چون همه میدانند که اینجا منظور از اسد و باب و تراب معنی تحت الفظی آنها نیست! پس بیائید دیدمان را نسبت به وقایع دور و برمان باز تر کنیم اگر خوب نگاه کنید دشمن(در هر لباسی) میخواهد اسباب امام حسین علیه السلام را محو و نابود کند از این رو میخواهد به گونه ای چوب لای چرخ این اسباب بگذارد و برخی هم که اطلاعات زیادی از دین ندارند و یا دیدشان نسبت به مسائل باز نیست رهرو آنها میشوند و شروع به تکفیر و تقبیح می کنند.
اما "کلب الحسین" یعنی چه؟ ببینید منظور از کلب که در اینجا می آید نه همان حیوان نجس پشمالوست، بلکه سگ نماد وفا داری نسبت به اهل بیت علیهم السلام است..
روح آن سید بزرگوار شاد که میگفت: گفتم اگر سگ حسین هستم و عوعو میکنم ، بازم میگم حرفم رو پس نمیگیرم! مقصد من وفای سگ بود و صدای سگ نبود! یعنی که سر سپرده ی خون خدا هستم و ثاراللهی ام!!!
از طرفی حدیثی داریم که امیرالمؤمنین (علیه السـلام) می فرمایند: خوشا به حال کسی که زندگی اش مثل زندگی سگ باشد!!! در سگ ده خصلت پسندیده است که مؤمن به داشتن آن سزاوارتر است..
مرحوم حضرت آیت الله شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی حدیثی را از حضرت مولا بدینگونه نقل می فرمودند که:

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در اوصاف " سگ" می فرمایند:

*طوبی لمن عیشه کعیش الکلب، ففیه عشرة خصال فینبغی ان یکون کلها للمؤمن.*
خوشا بحال کسی که زندگیش چون زندگی سگ باشد. در این حیوان ده خصلت است که مومن به داشتن آنها سزاوار است..
الاول: لیس له مقدار بین الخلق و هو حال المساکین..
اول: آنکه سگ را در میان مردمان قدری نیست و این حال مسکینان است..
الثانی: ان یکون فقیرا لیس له مال و لا ملک و هو صفة المجردین.
دوم: آنکه مالی و ملکی ندارد و این همان صفت مجردین است - مجردین یعنی کسانی که به مقام تجرد نائل شده اند و از همه چیز و همه کس حتی خود فارغ شده اند
الثالث: لیس له مأوی معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علامات المتوکلین.
سوم: آنکه او را خانه و لانه ای معین نیست و همه زمین بساط اوست و این علامت متوکلان است.
الرابع: ان یکون اکثر اوقاته جائعا و هم من دأب الصالحین.
چهارم: آنکه اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.
الخامس: إن ضربه صاحبه مأة جلدة لا یترک بابه و هو من علامات المریدین.
پنجم: آنکه اگر صد تازیانه از صاحب خود بخورد در خانه او را رها نمی کند و این صفت مریدان است.
السادس: لا ینام من الیل الا الیسیر و ذلک من اوصاف المحبین.
ششم: آنکه شب هنگام بجز اندکی نمی خوابد و این از اوصاف محبین است.
السابع: انه یطرد و یجفی فیجیب و لا یحقد و ذلک من علامات الخاشعین.
هفتم: آنکه رانده می شود و جفا می بیند لکن چون بخوانندش بدون دلگیری باز می گردد و این از علامات خاشعین است.
الثامن: رضی بما یدفع صاحبه من الاطعمة و هو حال القانعین.
هشتم: آنکه به اضافه طعام صاحبش راضی است و این حال قانعین است.
التاسع: اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفین.
نهم: آنکه بیشتر اوقاتش خاموش است و این از علامات خائفین است.
العاشر: اذا مات لم یبق منه المیراث و هو حال الزاهدین.
دهم: آنکه چون بمیرد میراثی بجای نگذارد و این حال زاهدین است.

 


و گاهی این سگ نجس میتواند به مقامی برسد که خدا در قرآن اسمش را بیاورد و من و شما به اسم این حیوان بدون وضو نتوانیم دست بزنیم(در مورد سگ اصحاب کهف)

رستگار آمد سگی کو شد سگ اصحاب کهف
من سگ آل علی ام چون نباشم رستگار؟

برخی میگویند ما حرفتان را قبول نداریم این حرفها یعنی چه! استعاره و مثل جایش اینجا نیست!

میگوییم پس جایش کجاست؟ در شعر هم اگر از استعاره و مثَل و توصیف و ... استفاده نشود دیگر

هیچ جا نمیتوان از آن استفاده کرد! راستی اگر اینجور میخواهید حساب کنید آنوقت شما اگر

در زمان حافظ شیرازی بودید او را به جرم "مفسد فی الارض" بودن سنگسار میکردید که چرا در

اشعارت از شب و لب و ساقی و ساغر و می و مستی و خال لب و روی زیبا و ... استفاده کردی!!

واقعا" خنده دار است؟!

 حکایت رسول ترک را که یادتان هست!!

که مرحوم حاج اکبر ناظم در خواب دیده بود سگی که پاسبان خیمه امام حسین علیه السلام است!!

چهره ی رسول را دارد و در واقع رسول ترک از خیمه ی امام حسین علیه السلام پاسبانی میکرد.

این خواب چنان حالتی در رسول ترک بوجود آورد که تا آخر عمر خود را سگ کوی

امام حسین علیه السلام میدانست و در جلسات روضه شور و حالش با همه فرق میکرد

و تا آخر عمر یک دیوانه بود و در وقت جان دادن به زبان آذری به اطرافیان گفت: آقام گلدی آقام گلدی

(آقام آمد آقام آمد) و همان لحظه جان به جان آفرین تسلیم میکند!!!

حتی در اشعار علمای بزگ مثل شیخ بهایی و آیت الله غروی اصفهانی(معروف به کمپانی)

هم اصطلاح کلب به چشم میخورد! شیخ بهایی در شعری از سگ امام رضا بودن سخن میگوید

و شعر آیت الله غروی هم به شرح زیر است:

تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی

سگ محله ی لیلی حکایتی دارد
سگی که معبر او پیچ کوچه لیلی است
فقط به خاطر لیلی ست قیمتی دارد


منابع:
نشان از بی نشانها، چاپ هجدهم، ج اول، ص ۳۱۰
کتاب در ثمین و ماء مَعین چاپ دوم صفحه ۴۵۷ ـ تالیف آیت الله سید مجتبی حسینی میر صادقی زنجانی
کتاب لئالی الاخبار ج ۵ ص ۳۸۷-  ۳۸۸
تحریر المواعظ العددیة، ص: ۵۵.

  • محمد علیوند

نظرات  (۱۹)

مردم مشکلاتشان چیست آنوقت شما می روید خواص سگ را جستجو می کنید... هر آیت اللهی عوعو کرد شما هم راه میافتید و پشت سرش عوعو می کنید؟ مشکل اصلا به فرض که عوعو کردن هم نباشد مشکل اینجاست که شما خیلی برای این امور حاشیه ای و کوچک وقت و زندگی تان را هدر می دهید همان امام علی(ع) که شما ازش حدیث اینجا آوردی _و مطمئنم که حالاحالا باز هم ازش حدیث بلد هستی_ می فرمایند که بزرگترین آزمون فرصت است. باشد که بیاندیشیم برادر _یا خواهر_ مسلمان من.
پاسخ:
سلام ممنون از نظرت اما اول از اون با نظرات من نه مشکلی حل میشه نه دردی دوا میشه ثانیا بنده فقط نظر شخصی و عقیده ی خودم را گفتم و کاری به پذیرفتنش از طرف کسی ندارم.

سلام سگ عوعو کن تا عمرد بگذره
سلام من همه مطلب را مطالعه نکردم ولی بعضی را که مطالعه کردم جز مغالطه چیزی نیست مثلا در معنای اسد در مورد امیر المومنین علیه السلام وقتی در زبان عرب مراجعه میکنیم میبینیم یکی از معانی مجاز آن مرد شجاع است حال این اسد چه وجه تشابهی با سگ که حیوان نجس العین است دارد؟
ممنون که تحقیق کردین زحمت کشیدین من بدنبال همین موضوع اومده بودم وجوابموگرفتم.خیلی ممنون
سلام واقعا خسته نباشید دمتون گرم عالی بود
بگذار آدمیان طعنه زنندم گویند هرکه خود را سگ کوی تو نخواند آدم نیست. یا علی
انسان اشرف مخلوقاته و نیازی نیس ک خودشو بجای سگ قرار بده این تو قرآن هم اومده.   یکم تفکر... تا کی جاهلیت اخه؟
فوقالعاده بود داداش واقعا ازت ممنونم با این مطالب میتونم برم دهن کسایی ک بهم میگن اهل بیت  نمیخاد ببندم تا دیگ طعنه نشنوم ازشون واقعا ممنونتم
اناکلب الرقیه(س) 
  • مریم هاشمپور
  • وقتی خدا و  ائمه و پیامبر همه تلاششون رسیدن ما به سعادته حتی شهادت امام حسین هم برای سعادت و راه یافتن ما به حقیقت و هدایت شدن ما به راه درسته برای چی باید خودمونو به سگ که یه حیوانه و کلی نقص داره تشبیه کنیم!

    حسین به اون بزرگی و عظمت با اون همه جایگاهش پیش خدا شهید شد تا ما به سعادت برسیم و رفتارای غلط و ناقصمون رو کنار بذاریم...

    درسته که ما در مقابل خدا و  ائمه و پیامبر خیلی ناچیزیم ولی اونا با رفتار درست ما بیشتر خوشحال میشن تا اینکه مثل سگ عوعو کنیم

    این کار اشتباه محضه توجیه ناپذیره

    سلام جور دیگه وفاداریتونو به حضرت ع نشون بدین اینجوری کسایی هم ک اصلا نمیدونن جریان چیه بیشتر جذب مکتب امام حسین ع میشن

  • مهران نوری
  • با سلام اولا اینکه مال هایی که شما در مورد اسدالله تراب باب و ... بیان کردید قیاس های اشتباهی است که این موضوعا اصلا به هم مربوط نمی باشند در واقع جلوه ی شیر و... و جلوه ی سگ در نگاه عرف متفاوت است

    دوما یکی از مشکلات همین است نااگاهانی این کلام را جار زدند و فیلم گرفتند و...که میدانید که همین موضوعات چقدر موجب ترد شدن افراد از این مکتب شد.

    سوما سخنانی از بزرگان علم مثل مرحوم کمپانی و... که در کلاس معرفتی و اوج خود به سر میبرند برای ما قابل فهم نیست...

    انها با نیاتی کلماتی را به کار میبردند اما دیده میشود که افرادی فقط به جنبه ی ظاهر ،حال،افاده و پز این حرف هارا میزندد

    اما در چهارمین بخش از حرف هام سخن اصلی رو بگم که استدلال بنده است

    ۱. هیئت حرم حسین است

    ۲.حضرات معصومین در این جلسات حضور دارند

    ۳.فرشتگان در این جاسات حضور دارند

    ۴.شخصی به امام (ع) عرض کرد محل اقامت من از شما دور هست اما دوست دارم با شما سخن بگویم امام(ع)فرمودند تو دو لبت را تکان بده و با ما سخن بگو ما میشنویم

    پس این اشعار که خوانده میشود مثل کنسرت برای یک معشوقه ی غایب نیست بلکه ما داریم با او سخن میگوئیم...

    حال شما رویتان میشود محضر امام زمان و اباعبدالله عرضه بدارید ((من سگ شما هستم))قطعا که نه!!!

    این موضوعات جدیدی است که در مکتب امام حسین جا خوش کرده و جزو خیلی زیاد فرعیات است 

    ما در زندگی مواظب افات بندگی هستیم مانند افت نماز روضه و...مثلا ریا و غیره

    اما خیلی غفلت میکنیم از افات هیئات

    با امام حسین مودب باشیم

    امیدوارم مفید بوده باشه

    یاعلی

     

     

    خیلی خری

    همانگونه که خودتان گفتید اگرموجب وهن اسلام شود حرام است. 

    برادر عزیز و محب اهل بیت

    والله بالله امروز این گونه حرف زدن و رفتارها موجب وهن تشیع و اسلام است والسلام

  • رضا نورالله
  • مقام انسان جانشینی الله است ، چرا همه در این وب خود را کم می پندارند ، روح الله در انسان دمیده شده خصایص الهی و اسما او به ما داده شده است ، فمن یرید العزة فانه کلها عندالله، خدا سرچشمه عزت ها است ائمه و رسول الله همگی از جانب خداوند صاحب عزت بزرگی بودند راه انها رسیدن به مقام قرب الهی است نه کوچک و پست داشتن خود اری انسان خداگونه خلق شده است ، مسیح فرمود هرکس به من ایمان اورد این کارها و بیش تر از  انها را می تواند انجام دهد، اری ما کمتر از امامان و پیامبران نیستیم ، اسلام دین تسلیم است ، در سوره ال عمران هست که راه درست تسلیم بودن است هرکس این راه را رود رستگار خواهد شد و هرکس غیر ان رود به شقاوت گرفتار می شود ، بیایید راه اصلی اسلام را برویم و تسلیم شویم.

  • فدایی حسین(ع)
  • سلام علیکم

    کاملا اشتباه

    اولا شما نگاه کن به عرف جامعه اگه ما بگیم کبوتر امام رضا(ع) هستیم همه ذهنشون میره رو چی؟

    بعدشم کبوتر چه حیوانی هست سگ چه حیوانی؟

    حیوان نجس

    عرف جامعه با این موضوع کنار نمیاد و شما وهن دین میکنید

    طرف ببینه دینتون دین سگ بودنه که نمیاد شیعه بشه

    میره سنی میشه برای همین بیشتر مسلمانان سنی هستند

    نکته بعد درد شما اینا نیست

    خدارو شاهد میگیرم رفتم یه هیئت بزرگ با بزرگاشون بحث کردم که شما کارهاتون اشتباه هست اصلا ذکر حسین حسین شما چیز دیگه ای شنیده میشه،این برهنه کردن شما این عوعو کردن شما و....

    خیلی سند و دلیل و مدرک آوردم

    بهم گفتن نه،و باز هم کارهاشون و تکرار کردن

    یه جلسه ای بود مداحی معروف آوردن به نام (و.ش) این آقای و.ش موافق لخت کردن هست،سگ گفتن هم هست،تو مداحیش اسم امیر المومنین(ع) رو آورد همه شروع کردن خودشون و سگ کردن یا بقول شما عوعو کردن،تو همون هیئتی که من بحث کردم مداح وح..شک.. گفت عوعو نکنید این کار فتنه یهودیان هست از اون موقع سگشون و گفتند،لخت کردن ولی عوعو پر! حالا به نظر شما این وسط چیزی مشکوک نیست؟ من کلی حرف و دلیل آوردم ادامه دادن مداح گفت نکنید عوعو نکردن

    نکته بعد که ان شاءالله نکته آخرم باشه اینه؛تاحالا به سود کارتون فکر کردید؟

    ضررش بیشتر هست یا سودش؟

    یه داستانی و بصورت خیلی خیلی خلاصه بگم

    امام علی (ع) به دیگران کمک میکرد و نماز میخوند یه شخصی امام و زیر نظر داشت ،به امام(ع) گفت اینکار ها دیگه چیه ،امام گفت برای عاقبت به خیری و رفتن به بهشت،طرف گفت بهشت که اصلا وجود نداره

    امام (ع)گفت: خودت و خودم و فرض کن یکی کمک میکنه به دیگران،نماز میخونه ،یکی کمک نمیکنه نماز نمیخونه

    حالا اگه بهشت نباشه من ضرر میکنم یا تو؟

    -هیچکدوممون

    اگه بهشت باشه کی ضرر میکنه؟

    -وای بر من

    حالا من میگم تو شرایط کنونی جامعه نگیم کلب حسین

    شما میگید بگیم کلب حسین

    اگه کلب گفتن درست باشه کی ضرر میکنه ؟

    هیچکدوم

    اگه کلب گفتن اشتباه باشه کی ضرر میکنه؟

    شما

    به نوعی در این مثالی که زدم(نه در کل بحث) میشه گفت شما راهی با ریسک بالا انتخاب کردی

    نگی انا کلب الحسین چی میشه؟ بگی چی میشه؟

    وهن دین هست این ها

    تو جامعه بگی حیدر کرار شیر هست هیچکی ذهنش نمیره سمت چارپا

    بگی سگ هنه ذهنشون میره به نجس بودن

    حاج آقایی میگفت داعش آدپ میکشت میگفتن چرا میکشید؟ جواب داد این ها سگن و سگ نجس، بهش گفتن اینا که آدمن فیلم مداحی سگ گفتن و نشون داد

    نمیدونم با چه زبونی بگم برادر وهن دین حرامه

    ببین کسی که نخواد یه چیزی را بفهمه خداهم بیاد روی زمین نمیتونه یه اینا بفهمونه    هر که خودرا سگ کوی تو نخواند ادم نیست

     

    عده ای گویند که سگ بودن خطاست😡

    یاکه سگ خوانی بد است ونابجاست😏

     

    من سگم سگ،من سگم سگ،من سگم😍

    ایها الناس اسمِ سگ شد منصبم😊

     

    من سگِ اولادِ پاکِ اطهرم ❤️

    من سگِ سگهای کوی زینبم🌹

     

    من سگِ زهرا و حیدر می شوم😍

    من سگِ دو سبطِ حیدر می شوم❤️

     

    من سگِ سجاد و باقر می شوم😍

    من سگِ جعفر صادق می شوم❤️

     

    من سگِ موسی کاظم می شوم 😍

    من سگِ هادی فاضل می شوم❤️

     

    من سگِ نقی و تقی می شوم😍

    من سگِ حسن و مهدی می شوم❤️

     

    حالْ تو مُرتَد بخوان یا کافرم

    من کهاز هر عاقلی عاقل ترم✋

  • سید محمد سید محمودیان
  • استفاده از کلماتی که باعث وهن دین و سوئ استفاده افراد مغرض و دشمنان شیعه میشه  به فتوای مراجع حرام است واکنون که در فضای مجازی اینقدر کلیپ های منفی علیه شیعه منتشر میکنند آگه واقعا محب اهل بیت هستید از کلماتی مثل من سگ حسین زینب ورقیه و...(ع) هستم استفاده نکنید بخدا دارید به خاندان اهل بیت س و شیعه ضربه میزنید وحالیتون نیست که ضرر این الفاظ بیشتر از نفعشه در هیچکدام از اشعار و نوحه ها و خطابه های قدیمی اینگونه الفاظی  نداشته ایم مومن باید کیض باشه شما را بخدا این ترفند هدف دار قوم یهود وجهود را پیروی نکنید وبا خشکه مقدس بازیهاتون بیشتر از این اسباب حقارت شیعه نشید چقدر سنی ها این الفاظ شماها را سوژه ای برای کوبیدن شیعه می‌کنند آخه مگه خاندان اهل بیت س  سگ باز بودند که شیعه علی ولی الله را  اینقدر مقامش را میارید پایین . سگ حیوان وفاداریست ولی در عرف جامعه وقتی لفظ سگ را به کسی نسبت دهند منظور پستی فرد است نه وفاداری ؛ پس شما را به هرکسی که میپرستید بس کنید و شیعه را خرد نکنید ممنون 

     

    احسنتت (انا کلب الزینب)

  • علی محسنی
  • انیشتین حرف جالبی زد: 

    دو چیز انتها ندارد، اول حماقت بشر و دوم کهکشان. البته من در مورد دومی مطمئن نیستم... 

    اون سر دنیا مردم دارن لحظه به لحظه تو همه زمینه ها پیشرفت میکنن بعد یه عده ابله جیره خوار اینجا عو عو میکنن و به این حماقتشون میبالن ...

    حداقل شان سگ رو پایین نیارید. اگر خواستید بفهمین اسلام چیه به نتایج حضور اسلام در هرجایی که ورود کرده نگاه کنید تا بفهمید کی هستین و کجایین. نتیجه اسلام چیزی جز فقر، فلاکت، جنگ، کشتار، بدبختی، فساد، قتل و غارت نیست...

    کشورای غرب دارن ربات با هوش نزدیک به انسان میسازن بعد یه مشت آدم ابله خودشونو گِل مالی میکنن و عر میزنن و به این سطح از توحش خودشون افتخار میکنن. 

    خوش به سعادتتون 

    عقل ندارین راحتین 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی